نوشته هاي من نوشته هاي من .

نوشته هاي من

خريد و قيمت سمعك براي كم شنوايان

آرايش سمعك ، يكي از فاكتور هاي بسيار تاثيرگذار بر مدل ترجيح بهره كلي در 189 كاربر بود . بر اساس آزمون t  مستقل مشخص شد كه در تجويز قيمت سمعك يك طرفه ، افراد نسبت به بهره NAL-NL1 ، 2 dB بهره كمتر را ترجيح دادند ، اما با توجه به تعديل دو گوشي اعمال شده در فرمول NAL- NL1 نيازي به تغيير بهره نبود .

در فرمول NAL-NL1، جمع بندي بلندي بيشتري براي سطوح ورودي بالاتر در نظر گرفته مي شود . براي ورودي در حد 65 dBSPL تفاوت بهره تجويزي بين فيتينگ يك طرفه و دوطرفه در كم شنوايي متقارن بيشتر از 5 dB است .

تصحيح دوگوشي كه در فرمول NAL-NL1 در نظر گرفته مي شود بر اساس مطالعاتي است كه در گوش هاي هنجار پيشنهاد شده است ، جمع بندي دوگوشي بلندي نزديك به آستانه باعث افزايش 3 dB و در سطوح راحت و بسيار بالا منجر با افزايش 6 تا 10 دسي بل مي شود . داده هاي محدودي نيز در دسترس است كه بيان مي كند جمع بندي بلندي دوگوشي در گوش هاي كم شنوا مشابه يا قدري كمتر از گوش هاي هنجار است.

در نتيجه ، فرمول NAL-NL1براي فيتينگ يك طرفه 3 dB بهره بيشتري را نسبت به فيتينگ دوطرفه در سطوح ورودي كمتر از 40dBSPL تجويز مي نمايد و با افزايش ورودي تا 90 dBSPLو بالاتر با افزايش خطي تا 8 dB مي رسد . وابستگي به سطح ورودي بدان معني است كه فيتينگ يك طرفه ، نسبت هاي تراكم ( CR ) بالاتري را نسبت به فيتينگ دوطرفه در نظر مي گيرد .

مطالعه Epstein و  Florentine ( 2009 ) نشان مي دهد كه جمع بندي بلندي دوگوشي حين شنيدن گفتار زنده كمتر از گفتار ضبط شده و تون هايي است كه از طريق بلندگو يا هدفون ارايه مي شود .  مطالعات اخير نشان مي دهد كه تعديل دوطرفه در NAL-NL1 بسيار بزرگ است ، لذا فاكتور تصحيح دوطرفه در NAL-NL2 كاهش مي يابد تا در فيتينگ يك طرفه براي ورودي هاي كمتر از  40 dBSPL ، 2 dB بهره بيشتري را نسبت به فيتينگ دو طرفه فراهم نمايد و به طور خطي براي ورودي هاي  تا  90 dBSPL و بالاتر مقدار بهره تا 6 dB افزايش مي يابد . ( تصوير 6 ) . يعني براي ورودي  65 dBSPL ، فاكتور تصحيح تا 4 dB كاهش مي يابد كه البته براي كم شنوايي متقارن اعمال مي شود .


برچسب: سمعك، سمعك اتيكن، سمعك اينترتون، سمعك استاركي، سمعك فوناك، سمعك زيمنس، سمعك ويدكس، سمعك يونيترون، انواع سمعك، انواع سمعك ها، خريد سمعك، قيمت سمعك، سمعك هوشمند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۵:۴۹ توسط:فاطمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :